Studiile recente sugerează că muzica ne ajută să intrăm în starea de spirit pe care ne-o dorim – fie că suntem în sala de sport, că ne relaxăm în drumul spre casă, sau că vrem să îndepărtăm o după-amiază ploioasă. Muzica modifică starea de spirit mai mult decât o poate face oricine sau orice altceva. Și nu ai nevoie de rețetă.

Mai mult de atât, muzica încurajează engagement-ul. Ritmurile, cuvintele și sunetele trezesc energie, emoții și, uneori, controverse. Luați în considerare, pentru un moment, ascensiunea rețelelor sociale populare cum ar fi Facebook-ul. Mai mult de jumătate dintre vizitatori folosesc rețeaua pentru muzică și aproximativ 40% dintre aceștia vorbesc și postează videoclipuri sau articole despre muzică pe profilul personal. Muzica reprezintă scânteia către socializare, energizare și organizare. Este ca un motor de interacțiune socială.

‘Știți cum arată brandul vostru. Aveți un logo și un profil. Dar aveți idee cum sună brandul vostru?

Oricine care a pășit în lumea marketing-ului cunoaște „Cei 4 P”. Acest model sugerează că cele mai de succes campanii de marketing trebuie să aibă mixul perfect de produs, preț, plasare și promovare, pentru a ajunge la piața lor țintă. Fără îndoială, „Cei 4 P” au fost un instrument perfect al marketingului tradițional. Însă, se pare că „Cei 4 P” trebuie să devină „Cei 4 E”.

Emoție, experiență, engagement și exclusivitate sunt factorii care ajută brandurile de astăzi să aibă un imapct mai puternic asupra audiențelor, iar aceștia nu pot exista fără muzică, reprezentând motivul pentru care sunt atât de importanți.

Brandigul prin muzică înseamnă comunicarea prin emoții. Muzica îi face pe oameni să se angajeze într-o discuție și creează experiențe memorabile. Totodată, aceasta ajută companiile să-și clădească o poziție în mintea audiențelor, transformând clienții în adevărați fani ai brandului.