Obținerea unei creșteri a vânzărilor, adăugarea de noi clienți în portofoliu și atingerea unui nivel mai mare de succes este ceea ce înseamnă construirea unui brand, iar aceasta se face diferit astăzi față de cum se făcea odinioară. De pildă, perioada în care au început să fie construite primele branduri, se referea doar la a spune lucruri despre produsele sau serviciile pe care compania le oferea.

Cu toate acestea, astăzi, tot mai multe persoane văd în storytelling un instrument eficient în construirea unui brand, pentru că faptele spun, în timp ce povestea vinde.

De ce Storytelling?

Branding-ul emoțional, folosind ca instrument principal storytelling-ul, este o strategie de marketing progresiv ce are potențialul de crește veniturile organizației. Ce simte o persoană despre brandul tău o determină, de obicei, să cumpere sau nu produsul. Un brand este un element de percepție. Când transmiteți  o poveste care întruchipează provocările umane,  creați o experiență care rezonează cu clienții voștri.

Poveștile celebrează cultura noastră, și totodată sunt o mărturie a vietii pe care am o ducem. De asemenea, povestirile fac ca mesajele noastre să fie transmise  mai ușor. Vă mai amintiți de profesorul acela super care obișnuia să vă spună povești pentru a vă ajuta să înțelegeți lucrurile pe care vi le preda? Dar de profesorul acela plictisitor, al cărui nume probabil că l-ați și uitat, care nu făcea altceva decât să predea? Așa funcționează și storytelling-ul în cazul brandurilor.

Când transmiteți povestea brandului vostru, trebuie să ilustruați și care este vocea voastră, ce urmăriți și de ce este relavantă acesta în viața consumatorilor, care au deja propriile lor povești. Subliniați pașii ce urmează să fie făcuți și arătați-le “cititorilor” cum pot recunoaște recompensa. Vânzarea trebuie să fie creativă, subtilă și, de cele mai multe ori, indirectă.

De fapt, motivul pentru care business-ul vostru există, motivul pentru care produsele și serviciile s-au dezvoltat și motivul pentru care voi faceți ceea ce faceți este plin de povești. Vreți să îndepliniți nevoi și dorințe, să răspundeți la întrebări, să vă implicați emoțional, să dezvoltați conexiuni, să vă găsiți vocea și să ascultați  vocile care intersectează brandul cu publicul. Și modalitățile prin care ați dezvoltat și valorificat soluțiile pentru acestea sunt nimic altceva decât niște povești.

Storytellingul este despre emoții, experiențe, nevoi și imagini asociate cu acestea, fiind  în strânsă relație cu ceea ce evocă brandul vostru și, la fel ca un basm, o poveste captivantă de brand trebuie să aibă trei acte care stabilesc situația: cronica, conflictul și oferirea unei  rezoluții. Cu toate acestea, poveștile de business sunt unice, deoarece acestea necesită un al patrulea element  – un apel la acțiune, care este de multe ori indirect.

Scopul final al marketingului este de a inspira, fie că motivează schimbarea, încurajează cumpărarea unui produs sau atrage oamenii în magazin, indiferent de intervalul de timp. În cele din urmă, rezultatul dorit  conduce direcția spre care se îndreaptă povestea!